Construit la Bralia in anul 1976, cargoul Sadu cu un deplasament de 4737 tdw, apartinand IEFM NAVROM Constanta, si-a gasit sfarsitul in data de 2 decembrie 1988.
Nava Sadu era scoasa din exploatarea normala si nu efectua voiajuri internationale, fiind programata sa intre in reparatii capitale.
In ultimul sau voiaj, cargoul Sadu a incarcat in Portul Constanta 3025 de tone de carbune cocsificabil care trebuia descarcat la Galati.
Cargoul a parasit portul Constanta in data de 26 noiembrie 1988, ora 20:00 si a ajuns la Galati in 27 noiembrie 1988, ora 19:00.
Pentru ca actele de navigatie erau expirate, specialistii Registrului Naval Roman - Galati au inspectat nava in data de 30 noiembrie 1988.
A fost certificata inspectia ocazionala si s-a permis vasului sa efectueze un singur voiaj de la Galati la Constanta, pentru reparatii.
In dimineata zilei de 1 decembrie 1988, cargoul Sadu a plecat din portul Galati, cu destinatia Port Constanta, sosind in rada acestuia in seara aceleiasi zile.
Comandantul a ales locul de ancorare, fara sa comunice acest lucru Capitaniei Portului Constanta dar a fost consemnat in jurnalul de bord.
Nava sub pavilion romanesc, comandata de capitanul de cursa lunga Sergiu-Lucian Grigorescu s-a scufundat pe o vreme potrivnica lovindu-se de dig.
Ancora a grapat, problemele aparute la motor au acutizat situatia iar valurile datorate conditiilor meteo nefavorabile au purtat nava pana in digul de nord al portului Constanta-Sud Agigea. Prima lovitura in dig a avut loc la ora 13:15.
Impactul repatat si violent cu stabilopozii a provocat aparitia a 7 gauri in compartimentul motor si compartimentele de marfa, acestea fiind inundate si conducand la scufundarea navei in jurul orei 16:00.
Doar 7 dintre cei 22 de membri ai echipajului au supravietuit, din cei 15 declarati decedati, 4 nu au fost gasiti niciodata iar cei 11 decedati gasiti au murit fie inecati fie striviti de impactul cu stabilopozii.
Dupa examinarea epavei de catre scafandri, s-a constatat ca nava este culcata pe partea tribord, afundata aproximativ 3 metri in nisip cu prova in apropierea digului si pupa la aproximativ 70 de metri de dig. De asemenea, elicea are toate palele rupte si indoite iar carma este deformata din cauza impactului cu stabilopozii